onsdag 1 januari 2014

Årskrönika 2013

Hej på er!

Hoppas ni mår bra denna första dag på det nya året. Jag har knåpat ihop en liten tillbakablick på året som gått. Här kommer min årskrönika över 2013. 

JANUARI


Jag köpte ett slitet gammalt halvmånebord. Efter lite arbete och några lager vit färg blev det så här fint!

FEBRUARI


Årets första tulpaner.


Köpte en inspirerande bok på rean.

MARS


Jag fyllde år och bjöd på hemmagjorda cupcakes.


Pelargonerna slog ut! Åh, vad jag längtar tills det är dags att plocka fram dem från vintervilan. Riktiga favoritblommor :)

APRIL


Vårblommor inne...


...och vårblommor ute.

MAJ

I maj slog min webbutik www.lillategelbruket.se upp portarna! Jag har älskat inredning sedan jag var liten och det känns så roligt att få jobba med mitt stora intresse. Det har varit otroligt mycket jobb med butiken det här året (jag har dessutom jobbat heltid på mitt "vanliga" jobb) men det har verkligen varit värt det!


Jag fick en gammal rostig stege av min pappa. Den står i rabatten och under sommaren har vackra blålila blommor slingrat sig upp för den.


Sovrummet fick lite blåa detaljer.


Vi anlade en köksträdgård. Allting växte till sig och under sommaren kunde vi njuta av våra egna rabarber, jordgubbar och färska örter :)

JUNI


Vi väntade tillökning :)


Vi invigde vår nya grill som M och pappa murat ihop.


Vi mumsade massor av jordgubbar!


Midsommar firades tillsammans med fina vänner.

JULI


Jag köpte en söt klänning till bebisen i magen :)


Vi köpte däckstolar och gjorde fint på vårt soldäck.


Lille W fyllde 2 år och jag gjorde en traktortårta till kalaset.


Renoveringen av vårt arbetsrum blev färdig. Jag älskar tapeten vi har där!

AUGUSTI


En mysig båttur med familjen.


Jag hittade den perfekta lampan till arbetsrummet.

SEPTEMBER


Jag jobbade mycket med butiken. 


Vi började planera vår köksrenovering. Så roligt att leta inspiration på nätet!


Jag gjorde hemmagjort äppelmos med äpplen från vår trädgård.

OKTOBER


Jag köpte en fin gammal mandelkvarn på loppis. Jag älskar den pastellfärgen!


Taket i köket målades vitt...


...och väggarna fick nya tapeter.

NOVEMBER


Den 6:e november kom äntligen vår lilla dotter till världen!!


Vårt kök blev äntligen färdigt! Fortfarande saknas det lister, några hyllor och smådetaljer, men det tar vi lite efterhand.


Jul i butiken :)

DECEMBER


Hemmet julpyntades och vi tände det första ljuset i adventsljusstaken som min farfar har gjort.


Jag gjorde kransar av lingonris och dekorerade vårt gamla skåp med dem.


Julfint i trädgården.


Julen firades med våra familjer här hemma.


Nyårsafton firades med goda vänner, jättegod mat och bubbel i glasen!

Det har varit ett händelserikt år med vår dotters födelse, start av företag, renovering av kök och arbetsrum... Det är lätt att glömma bort allt som hänt under året, då är det roligt att göra en sådan här tillbakablick och minnas alla fina stunder. 

Hoppas du vill hänga med även under nästa år :)

Kram Sara

1 kommentar: