fredag 19 augusti 2016

Jag och min lille inredare!


Månbord - loppisfynd, glasflaskor - min butik, plansch - Moderna muséet


Hej!

Häromdagen flyttade jag runt lite på månbordet här hemma. Det behövde tillfälligt byta plats inför en produktfotografering. Medans jag höll på så fick jag en idé om en rejäl ommöblering. En ommöblering som berör flera rum i huset. Arbetsrummet in till vardagsrummet, vårt sovrum ner till gamla arbetsrummet, dotterns saker in i vårt gamla sovrum och vips (nåja, inte så enkelt kanske...) så har barnen varsitt rum! Ett eget rum är något som sonen önskar sig väldigt, väldigt mycket. 
Vi måste mäta lite mer och lösa lite detaljer bara, men jag tror nog att detta kan funka :)

Igår kväll tittade jag och sonen på Sommar med Ernst tillsammans, sen la vi oss i hans säng och planerade lite för det "nya" rummet. Han tycker att det är lite barnsligt just nu, och alldeles för mycket av syrrans saker finns där. Han vill ha ett tufft rum för stora killar, min lilla 5-åring :)

Det är så kul att han har ärvt mitt intresse för inredning! Nu var vi ju inte riktigt överens om alla detaljer (det diskuterades bland annat orangea väggar och svart tak med stjärnor) men jag tror vi ska komma fram till nåt bra ihop.

Ha en fin helg!

Kram Sara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar