onsdag 1 oktober 2014

Förkylningstider


Lite varm choklad är aldrig fel när man känner sig lite krasslig...



Lite nya höstblommor har inhandlats


Sophora, så fin i sin enkelhet!


En myrsine i kruka/ljuslykta i fattigmanssilver


Hej på er!

Tänk att oktober redan är här! I morse var det bara några ynka plusgrader ute när vi skulle åka till förskolan, så det blev till att plocka fram varmare jackor och mössor lite snabbt. 
Dessutom har vi åkt på årets första höstförkylning, jag och barnen. Kurerar mig med lite varm choklad idag :)

Jag har motvilligt börjat inse att mina pelargoner har gjort sitt för i år. En efter en ersätts de av lite höstigare blommor. Ganska mysigt faktiskt, när jag tänker efter :) Pelargonerna får vila sig i vår källartrapp tills nästa år.

Nu ska jag passa på att bläddra i nån inredningstidning medan lill-bönan sover middag.

Ha en fin onsdag!

Kram Sara





2 kommentarer:

  1. Ja..här togs halsdukspälsen fram igår..
    Njut av den varma chokladen :) STOR KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja hu, så kallt va? Brrr.
    Såna tider nu verkligen. här är det jag som är hemma idag, fat magkatarr då:(
    Så jag roar mig med att läsa bloggar som jag inte hunnit på ett tag:)
    Ha de så fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera